Bli med på årets seminar i treningssenterbransjen!

Remind med Exceline, iBooking og ExorLive ønsker vi å invitere til årets happening!
Vi har lenge sett behovet for et seminar som fokuserer på optimal drift av sentrene.
Arrangementet vil by på faglig påfyll, møte med kollegaer og gode samtaler. Vi ønsker at seminaret skal bli en årlig arena der man kan utveksle erfaringer samtidig som man kan ta med seg nye erfaringer tilbake til sin arbeidsplass.
Seminaret passer for ledere og mellomledere i bransjen som ønsker å lære mer om senterdrift. Programmet vil fokuseres rundt effektiv og lønnsom drift av treningssenter.

Les mer her.

ExcePay – vår egen fakturamotor

Benytt tiden nå til å se på muligheten for mer effektiv drift for fremtiden.
Ny betalingsløsning og oppfølging av utestående i Exceline inneholder blant annet følgende fordeler:

  • Færre leverandører å forholde seg til, alt under ett tak.
  • Få status på fakturautsendelse og inkassosak direkte i Exceline.
  • Medlemmet mottar samme faktura som du ser i ditt system – med din logo.
Løsningen integreres mot Remind, «vårt eget» inkassoselskap med treningssentermedlemmer som eneste fokusområde.
  • Mindre fokus på rettslig innfordring og mer fokus på medlemstilpasset betalingsplan.
  • Saksbehandlere som sitter med god Exceline-kompetanse og full innsikt i medlemmets betalingshistorikk.
  • Grunnpilaren i vår dialog er å bevare medlemskapet, samt tilpasse betaling til evne og behov hos medlemmet.

Vi skjønner at den tiden vi er i nå kan være krevende både for medlemmer og ikke minst for Treningssentrene. Vår rolle som systemleverandør blir å hjelpe dere til å optimalisere driften slik at dere står bedre rustet til å ta fatt på tiden som kommer når hjulene skal i gang igjen.

Send oss en mail her ved interesse eller ring Andre Saxegaard på telefon 41049393.

Nyhetsoppdatering fra Exceline

Torsdag 12. mars fikk vi på kort tid snakket med i overkant av 400 av våre kunder. Ved å mobilisere mange av våre ansatte til arbeid langt utover kvelden ble «vår del» av treningssenter-Norge effektivt nedstengt etter pålegg fra myndighetene.

Vi har alltid hatt et mål om å levere god og personlig bistand, enten det handler om systemtekniske spørsmål eller mer generell rådgivning. Dette ønsker vi også fortsette med gjennom denne unormale situasjonen som vi alle er en del av.

Vi i Exceline vil jobbe med å finne gode løsninger på de problemstillingene som måtte oppstå.
Det utvikles i disse dager løsninger for «massefrysning» av medlemmer, endrede trekksummer og lignende, basert på ønsker fra våre kunder. I denne situasjonen har vi valgt å tilby vårt ekstraarbeid uten tilleggskostnader – dette er et av våre bidrag til bransjen i situasjonen som råder.

Sett fra vår side velger nå de fleste treningssenter å kompensere medlemmene med ekstra treningsperiode tilsvarende stengte dager ved kontraktens slutt, altså ved en oppsigelse.

Exceline lanserer egen betalingsløsning – ExcePay

Benytt tiden nå til å se på muligheten for mer effektiv drift for fremtiden.
Ny betalingsløsning og oppfølging av utestående i Exceline inneholder blant annet følgende fordeler:

  • Færre leverandører å forholde seg til, alt under ett tak.
  • Få status på fakturautsendelse og inkassosak direkte i Exceline.
  • Medlemmet mottar samme faktura som du ser i ditt system – med din logo.
Løsningen integreres mot Remind, «vårt eget» inkassoselskap med treningssentermedlemmer som eneste fokusområde.
  • Mindre fokus på rettslig innfordring og mer fokus på medlemstilpasset betalingsplan.
  • Saksbehandlere som sitter med god Exceline-kompetanse og full innsikt i medlemmets betalingshistorikk.
  • Grunnpilaren i vår dialog er å bevare medlemskapet, samt tilpasse betaling til evne og behov hos medlemmet.

Vi skjønner at den tiden vi er i nå kan være krevende både for medlemmer og ikke minst for Treningssentrene. Vår rolle som systemleverandør blir å hjelpe dere til å optimalisere driften slik at dere står bedre rustet til å ta fatt på tiden som kommer når hjulene skal i gang igjen.

Send oss en mail her ved interesse eller ring Andre Saxegaard på telefon 41049393.

Siste jurdiske info fra Virke Trening

Bransjeorganisasjonen Virke Trening har jobbet iherdig for bransjen i denne situasjonen, og vi oppsummerer noen av de juridiske vurderingene her. Vi anbefaler alle som ikke er medlemmer av Virke Trening til å vurdere dette. De legger ned en fantastisk innsats for å styrke rammevilkår for bransjen, både i krise og normalsituasjon.

Har kunden krav på pause og refusjon av medlemsavgift når sentrene er nedstengt?

Pålegg fra myndighetene om å stenge er en force majeure situasjon. Så lenge pålegget varer er det ansvarsfrihet og det kan argumenteres for følgende løsninger juridisk:

  • Trekk for medlemsavgift som allerede er gjort for mars kan opprettholdes, skulle det komme reaksjoner på dette, kan det tas i etterkant/når det evt kommer
  • Trekk for medlemsavgift for april kan gjøres som planlagt, skulle det komme reaksjoner på dette, kan det tas i etterkant/når det evt kommer
  • Hvis man ønsker det, kan man samtidig opplyse om at medlemskapet kan settes på pause eller fryses.
  • Alle medlemmer som ønsker pause/eller frys har trolig krav på det, med grunnlag i force majeure.
  • Hvert senter avgjør selv om de vil vente til medlemmene tar kontakt, eller om de proaktivt vil gå ut med det
  • Vi tror mange kunder ønsker å bidra til at treningssentrene overlever denne utfordrende tiden. Å appellere til nasjonal dugnadsånd overfor kundene kan være et godt tips i møte med kundene.

Kan jeg organisere treningen utendørstrening når senteret er stengt?

  • Overordnet, vil vi råde våre medlemmer til å ikke invitere til trening utendørs, heller ikke i mindre grupper
  • Samtidig som treningssentrene fikk pålegg om å stenge ble også idrettsarrangementer og organisert idrettsaktivitet både innendørs og utendørs pålagt å stenge
  • Poenget med nedstenging av sentrene, og annen aktivitet, er nettopp å hindre kontakt og at mennesker er tett på hverandre. Det skal respekteres.

Hilsen alle oss i Exceline-teamet 🙂

Koronatiltak fra våre partnere!

Hei alle sammen!

Vi opplever nå den mest dramatiske situasjonen treningsenterbransjen noensinne har opplevd. Usikkerheten rundt hvor lenge og hvor omfattende dette blir, skaper mange spørsmål og vanskelige avgjørelser. Vi vet mange av dere har blitt nødt til å permittere ansatte og dette er en tøff tid for oss alle. Mange praktiske spørsmål dukker opp, hva skal vi gjøre med avtalegirotrekket, frys av medlemskap og andre utfordringer knyttet til den daglige driften. For de fleste av dere vil trekket med forfall 20.mars allerede være innsendt og siden vi enda ikke vet om dette vil vare 14 dager eller seks måneder, maner vi alle våre kunder med å avvente direkte tiltak. Vi i Exceline vil jobbe med å finne gode løsninger på de problemstillingene som måtte oppstå.

Vi råder alle våre kunder til å følge med på informasjonen fra Virke og regjeringen fremover.

Hold deg oppdatert med ExceView

ExceView gir deg oppdaterte tall på de fleste områder av driften, enkelt og oppdatert på din mobil. Løsningen er en app knyttet til din database i Exceline som henter data på blant annet medlemstall, omsetning, gruppetimebookinger med mer.

PS! Har du ikke allerede anskaffet deg ExceView, får du nå gratis tilgang frem til 1. juni. Send oss en mail  med kontaktinfo for å få tilgang!

 

 

Våre fantastiske partnere jobbet for å kunne tilby våre kunder tjenester som forenkler hverdagen til dere og deres medlemmer, helt kostnadsfritt!

Myworkout AS tilbyr gratis Myworkout GO for treningssenter og deres kunder

For å hjelpe treningssenterbransjen i en vanskelig tid med mange utmeldinger ønsker Myworkout å bidra til å redusere antall utmeldinger ved å gi premium brukertilgang til helse- og treningsappen Myworkout GO til alle medlemmene deres. Dette tilbys uten kostnad i minimum 2 måneder og så lenge treningssenteret må holde stengt, med mål om å beholde medlemmene.

 

Med Myworkout får medlemmene deres: 

  • Treningsvideoer
  • Barnedans
  • Veiledning til effektiv helsefremmende trening
  • Vitenskapelig måling av VO2max og biologisk alder

 

Vi lager en unik landingsside for deres medlemmer hvor dere blir avsendere. På denne landingssiden vil de få appen gratis gjennom dere.

Vanlig pris for Myworkout GO for en privatperson er 44,- per måned. Det oppleves som positivt og en verdi for medlemmer å få dette av treningssenteret inkludert i medlemskapet sitt.

Vi ser at inntil 40% av medlemmene benytter seg av tilbudet i åpne treningssentre som tilbyr dette til sine medlemmer i dag.

Når treningssentrene er stengt kan behovet være enda større og ekstra kjærkomment når alternativet ofte er å melde seg ut.

 

Hva er Myworkout GO?

Myworkout GO er en helse- og treningsapp som gir motiverende treningsinstruksjon for egentrening utendørs og innendørs basert på verdensledende forskning fra NTNU, sist omtalt i Dagbladet iforrige lørdag som Norsk Supermetode: https://www.dagbladet.no/tema/professorenes-metode-gir-kjempe-effekt-for-kolssyke/72200700

Appen gir motivasjon til trening ved at medlemmet ser sin egen treningsfremgang målt i biologisk alder med vitenskapelig presisjon. De trenger ikke noe utstyr annet enn en smarttelefon. Appen har også 100+ treningsvideoer for hjemmet tilpasset både voksne og barn.

Treningssenteret får sin logo i åpningsvinduet til appen for sine medlemmer. Myworkout benyttes i dag av bedrifter, forsikringsselskap og privatpersoner med dokumentert effekt.

Se videoen om Myworkout GO: https://vimeo.com/397371361/bc7c1a5447

 

Vi understreker at det ikke er noen som helst forpliktelser for treningssentrene etter endt gratis periode.

Når treningssentrene får åpne som vanlig igjen vil dere få to muligheter:

  1. Dere kan betale for at alle deres medlemmer får videre tilgang på Premium versjon. Prisen er i utgangspunktet kr 2.- pr. pr. mnd. x totalt antall medlemmer på senteret.  (ikke mva. pliktig). Vi vil gi en pris for evt. videre bruk basert på totalt antall medlemmer som ikke vil overstige kr 2.- pr. medlem pr. måned.
  2. Dere vil ikke betale for medlemmene. Hvert enkelt medlem står fritt til å fortsette med premium versjon for egen regning som koster kr 44.- pr. mnd. Alternativt mister de premium tilgang med evaluering og kan fortsette med basisversjon uten evaluering av egne økter.

Interessert?

Fyll ut kontaktskjemaet her så blir du fulgt opp: https://myworkout.com/no/treningssenter/

iBooking tilbyr gratis Trimpoengkonkurranse fram til 1. Juni

I samarbeid med Trimpoeng AS vil vi tilby dere å sette opp en Trimpoeng konkurranse for deres medlemmer – helt uten kostnad.

Konkurransene vil foreløpig vare ut mai 2020, men dersom stengingen av sentrene blir langvarig vil vi vurdere å utvide varigheten – i så fall forsatt uten kostnad for senteret. Det er satt en begrensning på 20 turmål, og vi anbefaler at disse primært settes opp i nærområdet til senteret og der medlemmene bor, samt at dere legger til rette for lavterskelturer som alle kan være med på.

iBooking har i tillegg åpnet opp for Videotimer på Min Side og andre løsninger for å enkle håndteringen av gruppetimer og nettinnmeldinger i denne perioden. Se iBookings informasjonsside for mer info: https://www.notion.so/Bistand-fra-iBooking-ifb-med-koronap-bud-b63a46761eb846a2a0edc50c5e5db1a5

 

Vi håper alle at denne situasjonen får en snarlig slutt, og at myndighetene stiller opp økonomisk for vår bransje.

 

Exceline

Korona-virus – hvordan forholder norske treningssenter seg?

Vi i Exceline forsøker i alle sammenhenger å bistå våre kunder med stort og smått.
Dagens situasjon vil helt klart klassifiseres som en større sak som berører stort sett alle deler av norsk næringsliv.

I dag har vi mottatt en rekke spørsmål fra våre kunder, og generelt anbefaler vi at alle benytter blant annet Virkes landingsside som omhandler situasjonen.
Denne oppdateres fortløpende og inneholder svært god informasjon på generelt nivå. Vi vil publisere flere oppdateringer ved bransjespesifikke endringer i situasjonen.

Legg spesielt merke til dette avsnittet vedr. medlemmenes rettigheter knyttet til Force Majeure, selv om dette ikke er inkludert i medlemmets kontrakt:

De nærmere rammene rundt force majeure og konsekvensene av force majeure kan være regulert i avtale mellom partene. I mangel av slik avtale reguleres situasjonen av bakgrunnsretten.

Korona-viruset og spredningen av dette vil i seg selv ikke utgjøre en force majeure-hendelse. Hvorvidt man står overfor en force majeure-hendelse, avhenger av hvilke virkninger den pågående situasjonen har på den kontrakten som er inngått.

Når offentlige myndigheter eksempelvis gir pålegg om å avlyse arrangementer av en viss størrelse, er både arrangør og kunde pliktig å innrette seg etter pålegget. Slike offentlige pålegg er derfor å anse som en hindring for gjennomføring av arrangementet og således en force majeure-situasjon som kan gi grunnlag for å avslutte kontrakten.  Vi anbefaler aller til enhver tid å følge med på Folkehelseinstituttets hjemmeside.

Som hovedregel vil det imidlertid neppe foreligge force majeure der en av kontraktspartene frivillig ønsker å avslutte kontrakten uten at dette har grunnlag i myndighetspålegg, eksempelvis fordi kunden er bekymret for smittefare eller har innført interne reise- og møterestriksjoner. Partene må i slike tilfeller forholde seg til de avbestillingsregler som kontrakten regulerer. 

Ved inngåelse av nye kontrakter, hvor utbruddet av koronaviruset og dets mulige konsekvenser er kjent, vil en force majeure regulering neppe frita fra ansvar. Dette betyr at partene i nye kontrakter særskilt må adressere dette.

Se også vår generelle info-sak om renhold og hygienetiltak ved fortsatt drift her.

 

Tiltak mot COVID-19 hos ditt treningssenter.

Det er mye informasjon fra myndigheter og presse i disse dager om COVID-19 viruset (coronaviruset).

Er du usikker på hvilke tiltak du ønsker å sette igang på ditt senter, anbefaler vi at du setter deg inn i folkehelseinstituttet sine nettsider: 

Her er noen generelle råd:

  1. Opplys godt om håndhygiene og viktigheten av å tørke ned maskinene etter bruk.
  2. Heng opp rådene fra Folkehelseinstituttet sine nettsider ved inngangspartiet og ved drikkestasjoner.
  3. Unngå håndhilsing og klemming.  Vurder tiltak for hyppigere vask på senteret.
  4. COVID-19 smitter hovedsakelig gjennom kontakt og dråpesmitte. Få medlemmene til å bruke håndduk for å forhindre dråpesmitte på maskiner og utstyr.
  5. Vurder deltakerantall på gruppetimer i forhold til størrelsen på treningssalen. Enkelte kommuner innfører nå tiltak på hvor tett mennesker skal oppholde seg.
  6. Gruppetimer og PT-timer kan gjennomføres elektronisk, f.eks via streaming eller video.
  7. Hvis noen av dine ansatte opplever symptomer eller har vært i utsatte områder de siste 14 dager, bør de holdes hjemme.
  8. Informer kunder i risikogrupper og eventuelt avlyse gruppetrening for eldre. Risikogruppene defineres som: Eldre personer (>65 år), Personer med underliggende kronisk sykdom som hjerte-karsykdom (kardiovaskulær sykdom), diabetes, kronisk lungesykdom, kreft og høyt blodtrykk (hypertensjon),Personer som røyker har mulig også en høyere risiko for alvorlig forløp av koronavirus-sykdommen.  
  9. Bruk deres vante kanaler for informasjonsflyt (Facebook, SMS, Instagram, nettside etc) for utsending av informasjon om gruppetimer og åpningstider.
  10. Husk at det finnes muligheten for Frys av medlemskap, og medlemmer som ikke ønsker å trene i denne perioden, kan fryse medlemskapet sitt.

Har du spørsmål om frys eller endring av åpningstider, ta kontakt på telefon 73 96 25 29 eller support@exceline.no

 

Vi utvider supportavdelingen!

For å håndtere en stadig økende kundeportefølje, søker vi nå etter flere medarbeidere til vår supportavdeling.

Bor du i Trondheimsområdet og søker deg nye utfordringer innenfor treningssenter-bransjen, oppfordrer vi deg til å søke.

Søk her!

Photo by bruce mars from Pexels

Kundesupport fra Exceline

Visste du at et gjennomsnittlig norsk treningssenter mottar i snitt 48 mail pr dag? Spørsmålene varierer, alt fra informasjon om senteret, utstyr, spørsmål angående faktura, frys, oppsigelse, gruppetimer og PT. I tillegg til dette kommer Spam, selgere og alt annet snacks som tar tiden din bort fra det du burde jobbe med, til kjedelig, repeterende administrasjonsarbeid. For å gi deg denne tiden tilbake, har vi lansert Kundesupport fra Exceline.

Denne tjenesten fungerer som resepsjonist, portvakt og økonomiansvarlig i ett.

  • Vi besvarer alle eposthenvendelser fra dine kunder.
  • Vi følger opp avvikshåndteringene dine.
  • Vi følger opp sakene til din inkassoleverandør.
  • Vi videreformidler saker som er av din interesse, slik at du fortsatt har kontroll.

Vi har benyttet oss av Kundesupport fra Exceline i snart 2 år og er veldig fornøyd. Dette gjør at vi kan bruker mer tid på andre arbeidsoppgaver.

Marius – Daglig Leder, Sky Fitness Bodø

 

Vi skreddersyr denne løsning for ditt treningssenter, ta kontakt med oss i dag for å effektivisere deres hverdag!

Bli kjent med Øivind Mosand.

Øivind Mosand er IT-utvikler og har jobbet hos oss siden 1. februar 2017. Umiddelbart etter ansettelse beviste Øivind at han er kongen av databasehåndtering. Øivind har jobbet med programmering i snart 20 år, og vært interessert i data siden barndommen. Øivind har jobbet med CSS, PHP, LAMP, SASS, MySQL, XML, webutvikling, Typescript + + + The list goes on! Øivind kan sette seg inn i alle tenkelige komplekse arbeidsoppgaver vi kaster mot han.

For oss er Øivind en kjernekar som alltid har godt humør, lun fremtoning og en vittig kommentar på lur. Øivind samarbeider godt med sine kolleger og er uvurderlig når det kommer til avanserte tekniske spørsmål, hans erfaring og kjennskap til Exceline gjør han til Excelines «grand old man».

Øivind har også videreutviklet flere av våre tekniske nyvinninger etter 2017. Blant annet verktøyet Exceview, som raskt ble en favoritt blant senterledere.

«Jeg liker å fordype meg i kompliserte problemer. Om det gjelder videreutvikling eller spesialiserte rapporter føler jeg tilfredshet av å finne de korrekte løsningene. – Øivind Mosand»

På fritiden bruker Øivind tiden sammen med familien, data og fotball.

Bli kjent med Martin Tømmerås

Martin Tømmerås er IT-Utvikler i Exceline. Martin begynte til oss det siste året han skrev ferdig bachelorgraden sin i informatikk. Martin er fullstack-utvikler og har en nese for brukervennlige grensesnitt og databasehåndtering. Siden Martin tiltrådte 1. mai 2018 Har han rukket og fått barn og er i foreldrepermisjon en dag i uken.

Det som kjennetegner Martin er hans gode humør, imøtekommenhet og nysgjerrighet. Martin setter høye krav til seg selv og utfører sine arbeidsoppgaver med glans. Martin samarbeider godt med sine kolleger og bidrar gjerne i faglige og ufaglige diskusjoner.

Vi som jobber i Exceline ser på Martin som en sterk faglig ressurs, og på tross av sin unge alder er han meget kompetent i sitt felt. Martin jobber tett med utviklingen av grensesnittet for våre kunder, og setter pris på tilbakemeldingene han får via supportdesken.

«Kun gjennom våre kunders atferdsmønster, kan vi lære hvordan vi skal utvikle Exceline videre».

Martin Tømmerås                          

På fritiden er Martin opptatt med familie og trening. Han er en ivrig leser og har ikke sett Game of Thrones fordi han «foretrekker bøkene». Noe som i ettertid viste seg å være et godt valg, siden den serien var en gedigen skuffelse.

 

Visste du at vi tilbyr kundesupport på vegne av våre kunder? Ta kontakt i dag for et meget godt tilbud!